Failing Forward

Branding & Webdesign

Met falen en opstaan

 

De campagne “Failing Forward” moet de Vlaming overtuigen dat mislukkingen en het maken van fouten een essentieel leerproces zijn dat ondernemers moeten doormaken om uiteindelijk succesvol te worden.

Falen hoort bij ondernemen, die boodschap wil de organisatie meegeven. Opvallend is dat, naast de steun van Agentschap Innoveren en Ondernemen nu ook De Vlaamse overheid haar schouders onder de campagne zet. Zo kan er een pak meer ruchtbaarheid worden gegeven aan het thema.

“Het is geen ramp om eens te mislukken. Uit ál je ervaringen kun je leren, dus zeker ook uit je fouten. Ik vind het belangrijk dat de overheid dat mee in de verf zet.”

Vlaams minister van Economie en Innovatie Philippe Muyters

– In opdracht van Kapitan

Magazine & Website

Er werd een magazine en een website opgemaakt waarin bekende vlamingen hun verhaal deden over de tegenslagen die ze kenden in hun Carrière.

 

Getuigenissen

Om falen bespreekbaar en aanvaardbaar te maken lanceerden Startups.be en Agentschap Innoveren en Ondernemen een webplatform met getuigenissen van landgenoten die het al hebben meegemaakt. Op metfalenenopstaan.be delen o.a. Pieterjan Bouten, Filip Tack, Marieke Vervoort hun ervaringen. Daarnaast werd een aantal spots opgenomen met vijf bekende Vlamingen (Jan Verheyen, Ianka Fleerackers, Geert Noels, Inge Geerdens en Piet Huysentruyt) die fungeren als boegbeelden van de campagne. Enkelen van bovenstaande namen waren gisteren dan ook aanwezig om mee hun stempel te drukken op het concept.

Back

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Share